Translate

16 Şubat 2013 Cumartesi

Sonsuzluk ve Huzur


Uçsuz bucaksız kum ve sonsuzluk hissi… Çöller benim hep merakımı uyandırmıştır. Filmlerde , belgesellerde hep istemiştim görmeyi, içinde olmayı, onu yaşamayı. Çok şükür bu aralar ne dilesem hızlı gerçekleşiyor bu da gerçekleşti ; çöl ve ben kavuştuk. Sanki uzun süre görüşememiş iki sevgili gibi hep o anı beklemişim gibi o kum yığınlarına attım kendimi. Çocuk gibi uzun bir süre zaman, mekan kavramı kayboldu. Kumlarla oynadım, onların benle oynamasına izin verdim. Her bir kum tanesini tek tek görmek istedim avuçlarımda ve kaldırıp kollarımı yere savurunca, kumların havada bıraktığı o büyülü izleri seyrettim. Hiç bozulmamış ayak izi, araba lastiği olmayan yerlere gidip kendimi kumlara bıraktım. Rüzgarda oluşmuş o doğal dalga dalga görüntüsüne, tepelere ve o tepelerin de ardına baktım. Tam da güneş batarken oradaydım…
Çöl büyülü gelirdi hep bana öyleymiş gerçekten, biraz deniz gibi geldi bana. Kumdan deniz ya aslında ama o değil demek istediğim. Denizde büyülüdür ya; gizemli, hem çok çekici, hem feci korkutucu iki yüzü vardır. Bir bakmışsın kucaklıyor seni, bir sürü canlıyı içinde barındırıyor, bir bakmışsın korkunç acımasız… Çölde aynı öyle geldi bana işte.














Bu abaya olmasaydı üstümde diye çok geçirdim içimden. Çıkarıp atasım geldi ayaklarıma dolanıyor diye, ama yinede çok eğlendim. Atv kiralayıp ve ya jeeplerle safari yapanlar yanında birde ailecek gelip piknik yapanlar vardı. Bizde biraz arabayla gezdikten sonra ki; Oben arabayı o kum yığınlarında sürerken baya bir eğlendi (bende sürmek için can atıyordum ama ne yazık ki etraf kalabalıktı belki başka sefere). Bir yerde durup kumun ve çölün tadını çıkardık. Bir sürü fotoğraf çektik bir kısmını paylaşıyorum. Bu kısa bir çöl gezisiydi. Daha uzununu daha sonra yapmayı planlıyoruz. Mangal ve bol yiyecek içecek ile beraber tam bir piknik olacağını umarım. Şu yaşadığımız dünya o kadar güzelliklerle dolu ki bazen ne kadar çok şey görsen de, ne kadar çok yere de gitsen veya bunların hiç birini merak bile etmesen; seni şaşırtacak, büyüleyecek bir şey buluyor işte…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder